Search This Blog

Kebencian Mariam Mokhtar dan Malaysia Chronicle Semakin Membara!!!

1 comments





Amat sedih untuk membaca penulis Pakatan Rakyat Mariam Mokhtar untuk menulis dengan niat yang tidak baik seperti dalam artikel. "But Taib does not practise 1Malaysia". Apakah salah atau dosa untuk Pehin Sri Abdul Taib Mahmud untuk bernikah dengan seorang Syria, seorang arab, seorang cina, seorang india atau seorang kadazan?


Adakah Mariam Mokhtar melayu tulen? Atau melanau tulen, iban tulen atau kadazan tulen? Saya pasti Mariam Mokhtar seperti ramai lagi rakyat Malaysia mempunyai sedikit darah campuran dalam dirinya. Adakah Mariam Mokhtar akan bantah kalau anak atau anak buahnya mahu bernikah dengan seorang thai, arab, jerman atau amerika?

Adakah Mariam Mokhtar dan malaysia-chronicle.com "anti-western"? Adakah sekarang Mariam Mokhtar akan putar balik (selama ini Mariam Mokhtar dan malaysia-chronicle.com mengecam segala budaya Melayu) dan menetang segala 'idea western'?Adakah Pehin Sri Abdul Taib Mahmud 'too westernized' jika setengah tamu memakai baju 'western? Malangya ini juga satu lagi fitnah oleh Mariam Mokhtar dan malaysian-chronicle.com kerana beberapa tamu dalam Majlis Perkahwinan Pehin Sri Abdul Taib Mahmud ADA memakai baju kebangsaan atau 'formal baju melayu'.

Kenapa Mariam Mokhtar dan malaysia-chronicle.com mengaitkan pernikahan peribadi Pehin Sri Abdul Taib Mahmud dengan idea 1Malaysia? Bukankah jodoh itu adalah pemilihan peribadi? Amat tidak baik untuk memfitnah seseorang tidak menyokong 1Malaysia semata-mata kerana memilih pengantin bangsa lain. Kalau mariam mokhtar dan malaysia-chronicle tidak menyokong konsep 1Malaysia dan memburuk-burukkan konsep itu suka hatilah tetapi jangan memfitnah orang lain. Sila hormati kebahagiaan seseorang dalam waktu perkahwinannya dan jangan racuni dengan tohmahan atau fitnah. Adakah Pehin Sri Abdul Taib pernah memfitnah atau mencaci perkahwinan Mariam Mokhtar atau anak-anaknya? Janganlah begitu. Bila sesiapa mengambil langkah murni untuk mencari kebahagiaan dengan bernikah sah, "please just wish them well and happiness".

p/s: si Mariam Mokhtar ni mengiktiraf ke 1Malaysia? cermin-cerminkan dirimu!!

1 comments:

  1. halil Says:

    adana
    adıyaman
    afyon
    ağrı
    aksaray
    RPİMC

Post a Comment

Powered by Blogger.
2010 Penilai Sebuyau | Themes by raycreationsindia | Blogger Template by Blogger Template Place | supported by Blogger Tools