Search This Blog

KEBODOHAN PEMBANGKANG

0 comments

Melihat perkembangan dan senario politik tanahair yang saban hari ada ada saja cerita panas dan sensasi, kelihatan minggu ini (sejak 07 November 2009 sehingga kini) dan beberapa minggu sebelumnya, Pakatan Rakyat semakin bergoncang teruk dan kian parah... Nak lingkup sangat-sangat dah depa ni.

Mana tak nya, bermula dari pendapat Nik Aziz untuk minta buat EGM PAS, akhirnya jadi Seminar PAS di Taman Melewar minggu lepas. Diikuti isu penangkapan Dr.Asri Zainul Abidin yang saban hari dipolitikkan. Seterusnya, isu PAS Selangor (Hassan Ali) kena hadap ke Jawatankuasa Tatatertib PAS Pusat dan macam-macam lagi isu yang dihidangkan kepada rakyat Malaysia dalam jangka waktu terdekat sebelum ni.


Pada minggu ini pula, drama politik menampilkan "hero" Melayu Islam dalam PKR si YB ZUL Kulim menghentam kuat rakan separtisannya si YB R.Sivarasa PKR atas dasar-dasar PKR kononnya demi mempertahankan Islam! HAHAHA!


KEBODOHAN NOMBOR 1

Krisisnya berpunca apabila YB Sivarasa dah perli YB Zul dalam sebuah akhbar berbahasa Inggeris bahawa amaran ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada wakil rakyat PKR, ditujukan kepada YB Zul !!!

YB Zul melenting la ... dan terus buat Sidang Akhbar di Parlimen semalam (10 Nov 2009) dan terus mencabar YB Sivarasa untuk letak jawatan dalam tempoh 24 jam dan lawan dengan beliau - satu lawan satu.

YB Zul pun dah tahu, PKR bukannya Parti yang ditubuhkan untuk mempertahankan Islam pun!
PKR ditubuhkan untuk apa yer? ... Dulu, khusus untuk KEADILAN KEPADA ANWAR BERAHIm ... Sekarang, sudah ubah sikit KEADILAN UNTUK RAKYAT MALAYSIA. Keadilan yang macam mana pula tu? .... Adil dari segi Bangsanya samarata (Tak ada beza pangkat dan darjat kononnya). Adil juga dari segi Agamanya. Dan Adil dari segenap aspek ... Inilah PKR - Parti Keadilan Rakyat wahai YB Zul oiii ...

Cuma, kalau YB Zul yang buat-buat tak faham ialah parti yang "berselindung dari segi prinsipnya" untuk mempertahankan Agama Islam adalah parti UMNO dan secara tak langsung parti PAS.


SAMA SEKALI TIDAK KEPADA Parti Keadilan Rakyat ! Jauh panggang dari api.

Jadi, kenapa YB Zul & YB Sivarasa bergaduh nie? ... Hmmm, mungkin juga Anwar (Pengarah Drama PKR) yang suruh ... Atau mungkin juga saja-saja depa nak cari pengaruh? ... Atau mungkin saja-saja suka nak bikin heboh? ... Ntah la ... tapi, yang aku pasti, IT'S TOTALLY NO POINT AT ALL.

YB Zul tak payah nak bertekak dengan YB Sivarasa ni atas dasar parti PKR untuk mempertahankan ISLAM. Ianya amat LAWAK.

Memang dah terbukti pun selama ini Anwar tak pernah bagi jaminan untuk PKR akan memperjuangkan / mempertahankan Islam melalui PKR, sebaik atau lebih baik dari UMNO buat selama ni .... Bahkan dengar katanya tidak boleh langsung menyebut (pantang tok nenek PKR) mengatakan PKR AKAN MEMPERJUANGKAN NEGARA ISLAM! Memang tak dak dalam kamus PKR la YB Zul oiiiiiiiiiiiii ! .............

Kebodohan yang YB Zul dan YB Sivarasa tunjukkan ni, kalau pada aku sebagai Rakyat Malaysia yang berfikiran logik, ianya hanyalah satu lawak yang sengaja diada-adakan ... Kalau masuk pertandingan Raja Lawak, memang elok bener la bagi kedua-dua YB ni ... mesti jadi juara Raja Lawak punyalah.


KEBODOHAN NOMBOR 2

Bai'ah Menceraikan Isteri oleh para Calon Wakil Rakyat PAS.

Ini lagi satu benda bodoh paling maksima dalam sejarah politik tanahair Malaysia. Institusi kekeluargaan dijahanamkan oleh parti yang kononnya Islamik demi menghalang calon/wakil rakyatnya berpaling tadah. Memang bodoh. Bodoh. Bodoh & Bangang!

Dicelah-celah pembuktian kebodohan tersebut, muncul pulak seorang wira tua namanya Tok Nik Aziz yang menafikan Bai'ah Menceraikan Isteri tersebut wujud dalam PAS. Ini lagi bodoh. tak melampau kalau disebut BODOH + BANGANG + NYANYOK.

Sudahlah begitu, orang yang bertanggungjawab memecahkan rahsia bab Bai'ah Menceraikan Isteri dalam PAS ni, si KHALID SAMAD pun sampai sekarang tidak menafikan perkara tersebut memang berlaku. Maknanya, KHALID SAMAD MEMANG MENGAKU ADA WUJUD BAI'AH, manakala TOK NIK AZIZ MENAFIKAN ADA WUJUD BAI'AH ... Mana satu betoi ? Yang MENGAKU kah? ATAU yang MENAFI kah? ...

Inilah lawak Pakatan pembangkang dalam minggu ni ... InsyaAllah, kalau diizinkan Allah, kita akan terus lihat banyak lagi lawak-lawak bodoh yang akan dipertontonkan oleh PR kepada rakyat.

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
2010 Penilai Sebuyau | Themes by raycreationsindia | Blogger Template by Blogger Template Place | supported by Blogger Tools