Search This Blog

MUSLIMAT PAS AKUI HANYA SHAHRIZAT LAYAK PIMPIN WANITA !!

1 comments

Gambar di atas merupakan gambar seribu makna. Satu perkara yang mustahil di dalam PAS apabila Ketua Muslimat PAS Pusat, Nuridah Saleh memberi penghormatan kepada Ketua Wanita UMNO Malaysia, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil untuk bergambar bersama barisan AJK Muslimat PAS.

Insiden ini berlaku apabila Shahrizat tanpa mengambil kira soal ideologi politik menegur Muslimat PAS dan bertanya khabar. Ianya juga menggambarkan sifat rasa tanggungjawab beliau terhadap keprihatinan kaum Hawa.

Ini menunjukkan bahawa Shahrizat seorang pemimpin wanita yang mampu menggalas tanggungjawab membela wanita Malaysia. Dan beliau adalah pemimpin Wanita UMNO. Pengundi Wanita di DUN Galas perlu melihat dari perspektif keseluruhan. Wanita Malaysia kini lebih di beri ruang untuk ke depan, diberi pelbagai pilihan dalam menentukan masa depan mereka.

Inilah hasil titik tolak dan kerja keras Datuk Seri Shahrizat dan Wanita UMNO. Suara kaum Wanita di Kelantan setakat hari ini belum lagi didengari akibat pelbagai sekatan dari Kerajaan Negeri.

Nampaknya Muslimat PAS memberi 'hint' kepada pengundi Wanita bahawa kepimpinan Wanita yang lahir dari UMNO lebih perkasa terjamin. Mungkin Muslimat PAS juga tidak mempunyai sebarang masalah untuk bersatu bersama kepimpinan Wanita UMNO kerana merasakan mereka tidak dibela dan diberi ruang sepenuhnya bersama Kepimpinan PAS.

1 comments:

  1. Pena Yang Patah Says:

    Guane ade sorang kuar jambul??

Post a Comment

Powered by Blogger.
2010 Penilai Sebuyau | Themes by raycreationsindia | Blogger Template by Blogger Template Place | supported by Blogger Tools