Search This Blog

PKR...cakap je pandai!!!!

0 comments

Ketika PAU yang lepas, bukan sedikit puak penyokong lebih-lebih lagi PKR kecoh buruk-burukkan UMNO kononnya pemilihan parti mengamalkan politik wang. Begitu juga ketika pilihanraya kecil yang ditandingi UMNO, semuanya mengamalkan politik wang. Itu kata penyokong dan pencacai PKR.

Akhirnya, pekung PKR pun terbuka. Yang dedahkan amalan busuk PKR pulak adalah orang sendiri bukan orang lain, jadi apa yang UMNO pernah kata tentang sifat-sifat kepimpinan parti mereka sebelum ini tidak silap walau sedikitpun...

Dalam pemilihan PKR Pusat kita melihat bermacam jenis perbuatan cantas-mencantas, memfitnah, memburukkan malah bertumbuk sesama sendiri. Saifudin Nasution pula memainkan peranan sebagai spekulator terkemuka dunia dengan mengaitkan UMNO dalam maslah dalaman parti.

Nah! sekarang lihat, siapa lagi gila kerana pangkat, kedudukan dan wang ringgit. Kalau dah rakan seperti sendiri pun berlaku perbuatan macam ni, fikirkan pula apa yang boleh dibuat pada orang lain?



Artikel daripada laman blog pembangkang;

KONFLIK DALAMAN PKR JEJASKAN KESEPADUAN DALAM PAKATAN RAKYAT

Penulis Tamu - kedahlama,

Konflik dan perebutan jawatan yang berlaku dalam PKR akan menjejaskan keyakinan rakyat terhadap Pakatan Rakyat untuk memimpin negara. Tuduh menuduh, kata mengata-mengata, lobi melobi serta hilang keyakinan sesama rakan seperjuangan amat mendukacita. Ia berlaku dalam sebuah parti yang berjuang untuk rakyat dan berkorban untuk rakyat.

Apabila diberi keyakinan oleh rakyat untuk menang dan menjadi parti pemerintah, PKR kini sudah lupa aklan asal usul perjuangannya. Mereka mula menunjukkan perangai lama dalam bekas parti mereka dulu iaitu Barisan Nasional. Perangai buruk dan busuk yang ada dalam UMNO, MIC mula ditonjolkan dalam sebuah parti bernama Parti Keadilan Rakyat. Sungguh menyedihkan. Ia akan merencatkan keyakinan rakyat terhadap Pakatan Rakyat yang diberi kepercayaan untuk memimpin negara dalam PRU-13 nanti.

Semua gelagat dan pertelingkahan serta perangai buruk calon-calon PKR yang bertanding sedang diikuti oleh rakyat pada setiap masa dan ketika. Rata-rata rakyat dan pendundi hari ini sudah mula muak dengan apa yang berlaku dalam PKR. Mereka melihat fenomena ini amat buruk dan teruk, malah lebih teruk daripada apa yang telah berlaku dalam UMNO dan MIC.

Saya amat berkeyakinan, senario yang berlaku dalam PKR ini menunjukkan pemimpin parti itu sudah lupa diri dan perjuangan sebenar. Mereka mula mencari dan melobi untuk kepentingan diri. Dalam hati mereka sudah ada perasaan tidak mempercayai antara satu sama lain. Mereka telah lupa amanah dan mandat yang pengundi berikan. Mereka mula mengejar habuan dunia. Mereka mula gila harta, gila pangkat dan kedudukan.

Apa yang pasti, dalam PRU-13 nanti Pakatan Rakyat akan ditolak oleh pengundi dan rakyat Malaysia. Mereka akan memberikan mandat baru kepada UMNO dan Barisan Nasional. Dalam keadaan UMNO dan BN mula membina keyakinan rakyat, PKR asyik bergaduh dan makin hari makin hilang keyakinan rakyat kepada mereka....

Pastinya, PKR akan berkubur selepas PRU-13 nanti jika hati dan perasaan mereka tidak dapat bersatu atas dasar perjuangan ikhlas untuk membela rakyat dan memperjuangkan nasib rakyat......

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
2010 Penilai Sebuyau | Themes by raycreationsindia | Blogger Template by Blogger Template Place | supported by Blogger Tools