Search This Blog

Anwar memang mahu Zaid tarik diri…

6 comments

Sebelum mengumumkan semua perletakkan jawatannya didalam PKR, Zaid Ibrahim sebenarnya telah digesa oleh Anwar supaya menyediakan bukti bagi dakwaannya tentang kecacatan serta manipulasi didalam pemilihan PKR.
Anwar selaku Ketua Umum Pakatan Rakyat telah mendesak Zaid supaya pertahankan dakwaannya dengan bukti, ataupun menarik balik serta meminta maaf secara terbuka kepada semua pihak yang terbabit didalam pemilihan tersebut khususnya kepada Azmin.
Ini yang membuatkan Zaid “terasa hati” dan juga merajuk sampai meninggalkan semua jawatannya didalam PKR.
Khabarnya, Anwar juga telah dinasihatkan oleh Setiausaha Agung PKR iaitu Saifuddin Nasution supaya memberi kata dua kepada Zaid didalam dakwaan penjualan kertas undi. Dan Anwar yang semakin tertekan dengan kemelut pemilihan kali ini, terus menekan Zaid demi menjaga imej PKR.
Sebab itulah Anwar membuat kenyataan di lobi Parlimen hari ini bahawa tuduhan Zaid berkenaan manipulasi serta penjualan kertas undi pemilihan PKR merupakan tuduhan liar dan tak berasas.
Disamping itu, Anwar juga secara menyindir telah meramalkan bahawa keputusan pemilihan PKR tak akan memihak kepada Zaid. Dia juga mempertikaikan komitmen Zaid terhadap perjuangan parti jika tidak menang jawatan nombor dua parti tersebut.
Semua ini jelas membuktikan Anwar sebenarnya amat tak senang dengan tindak tanduk Zaid yang lebih kepada menghancurkan nama PKR. Apatah lagi Zaid telah mula mempersoalkan sokongan Anwar terhadap Azmin.
Reaksi terbaru Anwar juga agak pelik ketika mendapat tahu keputusan Zaid untuk melepaskan semua jawatannya serta meninggalkan medan persaingan dengan Azmin bagi kerusi Timbalan Presiden PKR.
Mengapa Anwar tidak mahu diadakan sebarang mesyuarat diantara pemimpin tertinggi parti bagi membincangkan keputusan Zaid? Apakah Anwar memang sengaja mahu Zaid menarik diri dan meletakkan semua jawatannya?
Mengapa pula Anwar memberi kenyataan bahawa  Zaid Ibrahim menarik diri kerana kecewa dengan keputusan pemilihan di Sabah? Mungkin Anwar yang merancang semua skrip drama terbaru didalam PKR kali ini bagi menjamin kemenangan Azmin dan juga kroni-kroninya didalam pemilihan PKR.
Untuk menguatkan dakwaan ini, Anwar juga telah telah berkata bahawa kehilangan Zaid tak dirasai kerana PKR pernah mengalami situasi yang lebih sukar sebelum ini ekoran keluarnya pemimpin-pemimpin tertinggi dari parti tersebut.
Apakah Anwar memang mengharapkan Zaid “pergi” dan tak mengganggu pemilihan parti? Jika benar, Anwar sekali lagi menunjukkan sifat kuku besinya didalam mencatur PKR sepertimana yang dia kehendaki!

6 comments:

  1. alehkayong™ Says:

    salam ,blog sdra telah kami linkan , harap sdra boleh linkkan blog2 kami .

  1. Unknown Says:

    Salam saudara Penilai Sebuyau,

    Minta linkkan artikel hebat ini di blog kami.

    Salam Perjuangan.

  1. Penilai Sebuyau Says:

    alehkayong, telah sy linkkan ke blog2 anda semua. tq

  1. Penilai Sebuyau Says:

    gelombang wangsa maju, apa yg terjadi dgn blog anda?

  1. Unknown Says:

    tolong paut kan link saya..terima kasih...

    http://badutrakyat.blogspot.com/

  1. Penilai Sebuyau Says:

    badut rakyat, harap awak pun linkkan blog saya jugak.
    tq

Post a Comment

Powered by Blogger.
2010 Penilai Sebuyau | Themes by raycreationsindia | Blogger Template by Blogger Template Place | supported by Blogger Tools